قیمت چیلر 30 تن با فن کندانسور ebm آلمانی و کویل 4 ردیفه مسی

قیمت یک دستگاه چیلر تراکمی هوا خنک اسکرال 2 مداره با ظرفیت برودتی 105 کیلووات معادل 30 تن تبرید اسمی شرکت ماخ 460 میلیون تومان است. این چیلر با فن کندانسور ebm آلمانی و کویل 4 ردیفه مسی به همراه 2 عدد کمپرسور اسکرال کوپلند اصل و سایر ویژگی هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود طراحی و ساخته می شود. البته این قیمت که در اینجا درج کردیم ممکن است به روز نباشد و برای برآورد دقیق تناژ مورد نیاز و استعلام دقیق و به روز می توانید با مهندسان ما تماس بگیرید.

قیمت چیلر تراکمی 30 تن

قیمت چیلر 30 تن و هر تناژ دیگری با دو معیار مهم تعیین می شود. یکی اینکه بتوان دستگاه مورد نظر را مستقیما و بدون واسطه گری های رایج از تولیدکننده خریداری نمود که در این صورت دستگاه با قیمت واقعی در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد و یکی هم اینکه با توجه به کیفیت قطعاتی که در چیلر تراکمی 30 تن تبرید مورد نظر استفاده می شود و آپشن هایی که برای افزایش کارایی می تواند داشته باشد ، قیمت ها تا چند درصد می تواند بالاتر یا پایین تر تمام شود. گاهی بر اساس ویژگی های خاصی که یک نوع کاربری خاص می تواند داشته باشد باید از یک سری قطعات خاص تر که ممکن است قیمت بالاتری هم داشته باشند در بدنه دستگاه استفاده کرد. برای مثال دو مورد از قطعاتی ایجاد کننده صدا در سیستم ، فن کندانسور و کمپرسور هستند که برای مثال معمولا 2 مارک مختلف از فن های کندانسور (فن ebm آلمانی و فن زیلابگ چینی) در ساخت یک چیلر 30 تن استفاده می شود که به اقتضای اینکه آیا در پروژه مورد نظر میزان صدای سیستم اهمیت دارد یا نه یکی از این 2 فن مورد استفاده قرار می گیرد.

چیلر 30 تن

تفاوت قیمت فن کندانسور ebm آلمانی و زیلابگ چینی

در شکل زیر هر دو مورد از فن های کندانسور ساخت شرکت ebm آلمانی و نیز زیلابگ چینی را مشاهده می کنید. قطعات فن های زیلابگ چینی در کشور چین ساخته شده و در ایران مونتاژ می گردد. فن کندانسور ebm هم کیفیت بالاتری دارد و هم اینکه صدای کمتری در حین کار ایجاد می کند.

مسلما قیمت فن کندانسور ebm آلمانی بیشتر از زیلابگ چینی است و فرض را بر این بگیرید که چیلر 30 تن مورد نظر قرار است در یک پروژه مسکونی مورد بهره برداری قرار بگیرد. در این صورت اگر در همسایگی این ساختمان مسکونی ، ساختمان های دیگری نیز وجود داشته باشند بهتر است که برای به حداقل رساندن صدای کار دستگاه و جلوگیری از آزار و اذیت دیگران ، در بدنه دستگاه چیلر تراکمی 30 تن تبرید مورد نظر از فن ebm آلمانی استفاده گردد و هر چند ممکن است مقداری به قیمت چیلر 30 تن افزوده گردد ولی دستگاه هم کیفیت بالاتری خواهد داشت و هم بسیار کم صدا کار خواهد کرد. ما در کارخانه شرکت خود انواع فن ها را برای مشتریانی که برای بازدید در کارخانه حضور می یابند روشن می کنیم و تفاوت صدای آنها را به صورت حضوری مورد آزمایش قرار می دهیم تا مصرف کننده نهایی با شناخت کامل اقدام به انتخاب مناسب ترین قطعات برای دستگاه مورد نظر نماید.

در مثالی دیگر چنانچه این چیلر بخواهد در یک کاربرد صنعتی (مثلا خنک کاری فرآیندهای تزریق پلاستیک یا خنک کاری دستگاه ترموفرمینگ و …) استفاده شود چون محیط صنعتی است بنابرین صدای دستگاه اهمیت کمتری پیدا می کند. نکته اینکه چیلرها عموما دو کاربرد اصلی (سرمایش در ساختمان ها و خنک کاری دستگاه های صنعتی) دارند که برای آشنایی بیشتر با خصوصیات انواع صنعتی آن پیشنهاد می کنیم که این مقاله ⇐ چیلر صنعتی را مطالعه بفرمایید. فن کندانسور در بالای کویل 4 ردیفه مسی کندانسور قرار می گیرید که در ادامه به ویژگی های آن هم اشاره خواهیم کرد.

فن کندانسور ebm آلمانی و زیلابگ چینی

کویل 4 ردیفه مسی و سایر ویژگی های فنی دستگاه

1 . با توجه به قیمت بالای مس و اثری که بر قیمت چیلر 30 تن دارد ، این نکته که در ساخت دستگاه از کویل های مسی با تعداد ردیف مناسب (طبق محاسبات نرم افزاری) و با تراکم فین های مناسب استفاده گردد بسیار اهمیت پیدا می کند. ما در ساخت یک چیلر تراکمی 30 تن تبرید از کویل های کندانسوری مسی 4 ردیفه با لوله های 3/8 اینچی و فین هایی با تراکم 12 فین در هر اینچ که به صورت V در قسمت بالایی دستگاه چیده می شوند استفاده می کنیم.

کویل 4 ردیفه مسی کندانسور

2 . ممکن است کویل 4 ردیفه مسی کندانسور در محیطی کار کند که در معرض آلاینده ها و نیز مواد خورنده قرار داشته باشد که برای مثال می توان به مناطقی اشاره کرد که در مجاورت دریا قرار دارند که در این صورت کندانسور چیلر 30 تن مورد نظر باید با پوشش خاص (گلدفین یا بلوفین و …) پوشانده شود تا در برابر خوردگی مقاوم گردد که در این صورت درصدی به قیمت چیلر 30 تن مورد نظر افزوده می شود.

3 . دو عدد فن کندانسور ebm آلمانی یا زیلابگ چینی در بالای کندانسور چیلر 30 تن نصب می شود که قطر هر کدام 800 میلی متر است و با دور 900 RPM دوران می کنند که حجم هوادهی هر یک 12000 CFM است.

4 . به صورت پیش فرض از 2 عدد کمپرسور نوع اسکرال ZR190-KCE (با تکنولوژی ایجاد تراکم نوع Scroll) کوپلند اصل استفاده می شود که برای کار با مبردهای پر کاربردی مثل R22 و R407 بسیار مناسب هستند. یکی از معیارهای مهم در تعیین قیمت چیلر 30 تن همین نوع کمپرسور است که درصد قابل توجهی از قیمت کل دستگاه را شامل می شود و همانطور که اشاره کردیم ما در ساخت چیلرهای خود همواره از کمپرسورهای اصلی استفاده می کنیم که ممکن است نسبت به انواع تقلبی آن قیمت بالاتری داشته باشد ولی کارکرد و گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه تا سال ها قابل اطمینان خواهد بود.

5 . اواپراتور چیلر تراکمی 30 تن از نوع Shell and Tube است که همانند کویل 4 ردیفه مسی کندانسور ، لوله های داخل اواپراتور نیز تماما از جنس مس و با قطر 3/8 اینچ بوده و از روش های مختلفی برای ایجاد جریان توربولانس و افزایش راندمان انتقال حرارت استفاده می شود. برای هدایت جریان آب از صفحاتی به اسم بافل استفاده می شود تا جریان آشفته ایجاد شود که این بافل ها از جنس تفلون و با ضخامت 6 میلی متر هستند. شکل زیر مرحله ای از مونتاژ و عبور لوله های مسی از درون بافل های سفید رنگ را نشان می دهد.

مونتاژ لوله های مسی در بافل های اواپراتور چیلر

6 . دمای ورود آب به اواپراتور معمولا 10 درجه سانتی گراد و دمای خروج آب 5 درجه در نظر گرفته می شود. البته در برخی از کاربردهای خاص که دمای ورود آب به چیلر (آب برگشتی) بیشتر از 10 درجه باشد تمهیداتی اندیشیده می شود تا دما مجددا به 5 درجه یا هر درجه حرارتی که مورد نیاز است برسد. اگر به دماهای پایین تر نیز نیاز باشد با تغییراتی که در ساختار و اجزای دستگاه اعمال می شود چیلر قادر خواهد بود دمای آب را به مقادیر پایین تری برساند. در هر دو صورت قیمت چیلر 30 تن به خاطر اضافه شدن تجهیزات خاص افزایش می یابد.

7 . مورد مهم دیگری که در قیمت چیلر تراکمی 30 تن نقش دارد می توان به Switch Board یا همان تابلو برق اشاره کرد که کلیه اجزای الکترونیکی (مطابق شکل زیر که مراحلی از مونتاژ یک سوئیچ برد در محل کارخانه را نشان می دهد) در آن جای می گیرد. این قسمت باید در برابر نفوذ مواد خارجی و آلاینده ها محافظت گردد که گرید محافظتی آن IP54 است. درب و دیواره های جانبی این بخش هم مانند سایر قسمت ها با پوششی از رنگ پودری الکترواستاتیک با ضخامت حداقل 80 میکرون رنگ آمیزی می شود. همچنین برق ورودی به دستگاه چیلر 30 تن برق 400 ولت سه فاز 50 هرتز است و اجزای برقی نیز یا از برند HYUNDAI کره یا Schneider فرانسه که هر دو از بهترین قطعات موجود در بازار هستند، انتخاب می گردد. کنترلر و نمایشگری هم که روی دستگاه نصب می شود یا کنترلر CAREL ایتالیایی است و یا LOGO SIEMENS که CAREL کیفیت و قیمت بالاتری دارد.

مونتاژ تابلو برق دستگاه چیلر 30 تن تبرید

8 . از دیگر قطعاتی که در مسیر گذر جریان مبرد مونتاژ می شود می توان به گیج ها، سنسورها، شیرها، کلیدها و فیلترهایی اشاره نمود که برخی نقش محافظتی در سیستم ایفا می کنند و بخشی هم نقش کنترلی و بخشی هم بهبود دهنده عملکرد سیکل هستند. اکثر این قطعات برای ظرفیت های مختلف توسط سازندگان بین المللی و معتبر مثل DANFOSS ، CASTEL و GMC ارائه می شود که در بازار کشورمان نیز موجود است. ما در ساخت چیلرهای 30 تن تبرید و نیز سایر ظرفیت ها همواره سعی می کنیم که در درجه اول از مارک DANFOSS بهره ببریم و در صورت عدم وجود یک قطعه خاص در بازار از دیگر برندها استفاده می کنیم. برای مثال به شیر بازدید خط مایع اشاره می کنیم که توسط این 3 کمپانی که اشاره نمودیم در سطح بازار عرضه شده است.

9 . از پایه ای ترین مسائلی که در مدیریت کلی عملکرد سیستم و بهبود راندمان آن نقش دارد این است که شیر انبساط یا همان اکسپنشن ولو دستگاه اولا از چه نوعی (الکترونیکی یا مکانیکی) باشد و دوما از چه برندی استفاده گردد. مسلما نوع الکترونیکی نسبت به مکانیکی بهتر عمل کرده و قیمت بالاتری هم دارد. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم از مارک های خوب موجود در بازار کشورمان مارک CAREL ایتالیا برای نوع الکترونیکی و مارک DANFOSS برای نوع مکانیکی یا همان ترموستاتیکی است که ما از یکی از این دو نوع در ساختار سیستم بهره می بریم.

10 . طول دستگاه 2490 میلی متر در عرض 1275 میلی متر و با ارتفاع 2047 میلی متر است که فریم و بدنه دستگاه تماما با پیچ و مهره به هم متصل می شوند و نقشه و ابعاد دستگاه چیلر 30 تن در شکل زیر نشان داده شده است.

نقشه و ابعاد دستگاه چیلر 30 تن

با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم قیمت چیلر 30 تن بر اساس معیارهای مختلف متغیر بوده و با توجه به نوسان قیمت های مواد و قطعات اولیه به صورت روزانه و هفتگی تغییر می کند که برای استعلام قیمت دقیق و به روز یک چیلر تراکمی 30 تن تبرید یا هر تناژ دیگری با مهندسان ما تماس بگیرید.

مهندس احمدی : 09194427470 – 09127675117

مهندس خورانی : 09191639363

4 موضوع مهم وجود دارد که قبل از خرید یک چیلر برای کاربردی خاص باید بدانید که این 4 موضوع را در این مقاله ⇐ مشاوره خرید چیلر به طور کامل توضیح داده ایم و پیشنهاد می کنیم که آن را مطالعه بفرمایید.

بررسی ویژگی های چیلر تراکمی 80 تن و قیمت آن در این صفحه ⇐ قیمت چیلر 80 تن

به این متن چند ستاره میدین؟ (ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز رو داره. بدون نیاز به ثبت نام در سایت می تونید امتیاز بدید)
[کل: 5 میانگین: 4.2]
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده − 6 =

keyboard_arrow_up
مشاوره و استعلام قیمت