قیمت چیلر 80 تن

قیمت یک دستگاه چیلر تراکمی هوا خنک اسکرال 2 مداره (دارای کمپرسور نوع اسکرال) با ظرفیت سرمایشی 80 تن تبرید اسمی (برابر با 281 کیلووات Kw) شرکت ماخ 980 میلیون تومان است. این چیلر با 4 کمپرسور اسکرال Copeland تایلندی اصل و PLC و شیر انبساط (اکسپنشن ولو) کرل (Carel) ایتالیایی و سایر مشخصات و خصوصیاتی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت در محل کارخانه شرکت ماخ طراحی و تولید می شود. البته این قیمت کاملا به روز نیست و افزایش یا کاهش آپشن ها (با توجه به نیاز) منجر به تغییر قیمت می شود که برای برآورد دقیق تناژ مورد نیاز و استعلام دقیق و به روز می توانید با ما تماس بگیرید.

در تصویر زیر مراحل ساخت یک دستگاه چیلر تراکمی هوا خنک (هوایی) 80 تن تبرید اسمی که در محل کارخانه شرکت ماخ در حال تولید است را مشاهده می کنید.

مونتاژ چیلر اسکرال

قیمت چیلر تراکمی 80 تن تبرید اسمی

قیمت چیلر 80 تن و یا سایر تناژها به 3 عامل مهم بستگی دارد.

نخستین عامل این است که شما محصول مورد نظر را مستقیما و بدون واسطه از شرکت سازنده چیلر خریداری می کنید یا اینکه افرادی به عنوان واسطه فروش وارد معامله شده و دستگاه را با قیمتی بالاتر از قیمت کارخانه به فروش می رسانند.

دومین عامل در واقع نوع و برند قطعاتی است که در ساخت چیلر تراکمی 80 تن تبرید مورد استفاده قرار می گیرد که مسلما قطعات شرکت ها مختلف تامین کننده ، کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. برای مثال باید این اطمینان را حاصل کنید که کمپرسورهای اسکرال مورد استفاده در ساختار دستگاه ، اصل باشند و از وارد کنندگان معتبر تامین شده باشند.

سومین عامل تاثیر گذار بر قیمت چیلر 80 تن این است که با توجه به نیاز یک پروژه خاص ممکن است آپشن هایی به دستگاه مورد نظر افزوده شود که بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است. برای مثال در شرایط آب و هوایی نزدیک ساحل نیاز است تا از پوشش مخصوص بر روی فین های کندانسور دستگاه استفاده شود که طبیعتا قیمت تمام شده دستگاه بیشتر می شود.

در شکل زیر مراحل ابتدایی ساخت دو دستگاه چیلر تراکمی هوا خنک یا همان هوایی 80 تن تبرید اسمی را مشاهده می کنید.

چیلر تراکمی 80 تن تبرید اسمی

4 کمپرسور اسکرال دانفوس یا کوپلند اصل

ما برای ساخت چیلر تراکمی 80 تن تبرید اسمی معمولا از 4 دستگاه کمپرسور اسکرال کوپلند اصل (کمپرسور ZR250KCE هر یک با ظرفیت برودتی 20 تن تبرید اسمی یا 20 اسب بخار و مناسب کار با مبردهای R22 , R134a , R407c) و یا مارک دانفوس اصلی استفاده می کنیم. این کمپرسورها به همراه قطعات سیکل تبرید که معمولا از برند دانفوس هستند به صورت 2 مدار کاملا مجزا طراحی و تولید می شوند. در اینجا منظور از 2 مدار مستقل این است که در زمان هایی که بار سرمایشی مورد نیاز کمتر از 50 درصد باشد ، چیلر تراکمی مورد نظر نهایتا با نیمی از کمپرسورها و نیمی از توان خود کار می کند و ضمن کاهش استهلاک ، مصرف برق دستگاه نیز بهینه می شود. نکته اینکه قیمت چیلر تراکمی 80 تن تبرید 2 مدار نسبت به تک مدار بیشتر است.

البته تحت شرایطی خاص و با توجه به نوع پروژه و شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر در برخی طرح ها از کمپرسورهای نوع پیستونی و اسکرو نیز در ساخت چیلر 80 تن تبریدی استفاده می شود ولی در اغلب کاربردها کمپرسور از نوع اسکرال است.

نکته اینکه کمپرسورها بخش عمده قیمت چیلر 80 تن تبریدی را شامل می شوند و بنابرین اصل بودن و داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش آن بسیار حائز اهمیت است.

انواع چیلر تراکمی هوا خنک با کمپرسور اسکرال

PLC و شیر انبساط الکترونیکی کرل ایتالیا

یکی از قطعات مهم و تاثیرگذار بر قیمت چیلر 80 تن این است که شیر انبساط (اکسپنشن ولو) آن از نوع ترموستاتیکی است یا الکترونیکی که نوع الکترونیکی عملکرد بهتر و قیمت بالاتری دارد که ما در ساخت چیلرهای 80 تن معمولا از نوع الکترونیکی آن و از مارک کرل (Carel) ایتالیایی استفاده می کنیم و همچنین PLC مورد استفاده در ساخت دستگاه نیز در این تناژ معمولا از برند کرل است.

قطعات برقی اشنایدر الکتریک فرانسه و قطعات سیکل تبرید دانفوس

مورد مهم دیگری که بر قیمت چیلر تراکمی 80 تن تاثیر زیادی دارد برند قطعات برقی مورد استفاده در تابلو برق دستگاه و همچنین قطعات سیکل تبرید (شیرهای کنترلی ، سایت گلاس ، درایر ، کنترل کننده های فشار و غیره) است. تابلو برق باید دارای درجه حفاظتی بالایی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار داشته باشد. ما در ساخت چیلرهای 80 تن معمولا از قطعات برقی شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه یا هیوندای کره استفاده می کنیم و همچنین قطعات سیکل تبرید مارک دانفوس ، کستل و GMC هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

PLC و شیر انبساط کرل

از دیگر ویژگی های چیلرهای ساخت شرکت ماخ می توان به کویل های کندانسور 4 ردیفه مسی با فین های موج دار سینوسی آلومینیومی و فن کندانسور زیلابگ چینی یا ebm آلمانی اشاره کرد که با توجه به نیاز ، یکی از این دو نوع برند فن در ساخت دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

استعلام قیمت روز چیلر 80 تن

با توجه به توضیحاتی که دادیم عوامل بسیاری در تعیین قیمت چیلر 80 تن و سایر تناژها اثرگذار هستند که برای هر پروژه ای با توجه به درخواست های مشتری و نیاز موجود ، چیلر مورد نظر باید طراحی و ساخته شود که برای استعلام مشخصات فنی ، مشاوره برای برآورد تناژ مورد نیاز و استعلام قیمت دستگاه ها با ما تماس بگیرید.

مهندس احمدی : ۰۹۱۹۴۴۲۷۴۷۰ – ۰۹۱۲۷۶۷۵۱۱۷

مهندس خورانی : ۰۹۱۹۱۶۳۹۳۶۳

بررسی ویژگی ها و قیمت چیلر 70 تن اسمی در این صفحه ⇐ قیمت چیلر 70 تن

نکته اینکه در تناژهای پایین (کمتر از 150 تن تبرید) به خاطر مزایایی که چیلرهای تراکمی هوا خنک دارند معمولا چیلرهای تراکمی از نوع هوا خنک یا همان هوایی هستند و نه از نوع آب خنک یا همان آبی. نوع آب خنک در تناژهای بالا کاربرد بیشتری دارند. از نظر کاربرد نیز ما معمولا 2 نوع چیلر ساختمانی (برای مصارف تهویه مطبوع) و صنعتی (برای خنک کاری فرآیندهای صنعتی مانند خنک کاری دستگاه های تزریق پلاستیک و غیره) داریم که ویژگی های هر یک را می توانید در مقالات زیر مطالعه بفرمایید.

آشنایی با ساختار ، طرز کار و مشخصات چیلرهای ساختمانی در این مقاله ⇐ چیلرهای ساختمانی

بررسی طرز کار و ویژگی های خاص چیلرهای صنعتی در این مقاله ⇐ چیلرهای صنعتی

آشنایی با چیلر مخصوص دستگاه های تزریق پلاستیک و محاسبه تناژ مورد نیاز در این مقاله ⇐ چیلر دستگاه تزریق

به این متن چند ستاره میدین؟ (ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز رو داره. بدون نیاز به ثبت نام در سایت می تونید امتیاز بدید)
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + 13 =

keyboard_arrow_up
مشاوره و استعلام قیمت