چیلر و مینی چیلر 5 تن

تعیین قیمت مینی چیلر 5 تن تبرید

چیلر یا مینی چیلر 5 تن (پنج تن تبرید) با توجه به نوع کاربرد مسکونی (آپارتمانی یا تجاری سبک) و یا صنعتی در مدل های مختلف بغل زن یا بالازن (نوع کندانسور) ، دارای مبدل شل اند تیوب یا صفحه ای فشرده (نوع اواپراتور) ، پیستونی یا اسکرال یا روتاری (نوع کمپرسور) و با یا بدون مدار کنترلی (PLC) مطابق با درخواست ها و نیازهای پروژه ، طراحی و ساخته می شود. بنابرین قیمت مینی چیلر 5 تن وابسته به عوامل گوناگونی بوده که با توجه به تجهیزات به کار رفته در آن مشخص می شود.

در 99 درصد مواقع چیلرهای کمتر از 10 تن تبرید از نوع هوا خنک ساخته می شوند. یعنی دیگر به برج خنک کننده برای گرفتن گرمای کندانسور نیاز ندارند. علت این امر هم پایین بودن ظرفیت این دستگاه ها و به صرفه تر بودن ساخت و استفاده از آنها به شکل هوا خنک است. از طرفی هم نگهداری انواع هوا خنک بسیار کم هزینه و آسان بوده و معمولا شامل پاکسازی دوره ای کندانسور (با شستشو) ، نگهداری آب در محدوده PH 7 و اطمینان از عدم وجود موانع مسدود کننده جریان هوا در اطراف کندانسور می شود.

مشخصات انواع مینی چیلر 5 تن تبرید :

1 . کندانسور افقی (بغل زن) یا عمودی (بالازن) 

کندانسور جایی است که در آن مقدار زیادی گرما توسط فن به هوای آزاد منتقل می شود تا سیکل دستگاه کامل شود.  اگر جهت خروج هوای گرم به صورت افقی باشد با آن کندانسور بغل زن و اگر جهت خروج هوای گرم به صورت عمودی باشد به آن کندانسور بالازن گفته می شود. در شکل زیر نمونه ای از مینی چیلر پنج تن ساخت شرکت ماخ را مشاهده می کنید که فن کندانسور رو به بالا قرار گرفته و هوای گرم را به طور عمودی خارج می کند.

مینی چیلر 5 تن

2 . اواپراتور شل اند تیوب (Shell and Tube) یا صفحه ای

اواپراتور جایی است که در آن یک سیال مانند آب یا هر نوع سیال دیگری که بایستی سرد گردد ، جریان می یابد تا برای مصارف تهویه مسکونی (یا تجاری) و یا صنعتی پمپاژ گردد. البته در برخی موارد صنعتی ، اواپراتور باید با توجه به نوع سیال جاری در آن به طور خاص (مثلا استنلس استیل) طراحی و ساخته شود. در این موارد هم اختلاف قیمت انواع شل اند تیوب و یا صفحه ای می تواند تاثیر اندکی در قیمت چیلر پنج تن داشته باشد. در شکل زیر این دو نوع نشان داده شده است.

اواپراتور شل اند تیوب یا صفحه ای

3 . کمپرسور پیستونی یا اسکرال یا روتاری

متداول ترین کمپرسوری که در مینی چیلر 5 تن استفاده می شود از نوع اسکرال است. اسکرال ها هم کم استهلاک هستند و هم اینکه راندمان بالایی دارند. در شرایط خاصی نیز از کمپرسورهای پیستونی می توان استفاده نمود. ما در محصولات خود معمولا از کمپرسورهای اسکرال کوپلند و دانفوس استفاده می کنیم.

کمپرسور مینی چیلر

4 . چیلر 5 تن با یا بدون PLC

در اکثر مواقع برای اعلام یک سیستم کنترل هوشمند بر روی دستگاه و در نتیجه بهینه سازی مصرف انرژی و نیز عمر دستگاه از مدار کنترل هوشمند و خودکار (PLC) استفاده می شود که هر چند قیمت دستگاه چیلر را مقداری افزایش می دهد ولی با صرفه جویی در مصرف هزینه و استهلاک می توان این هزینه اولیه را در دراز مدت جبران نمود. در ضمن با مدولار کردن سیستم می توان دستگاه را به همراه چند دستگاه دیگر (که از قبل وجود دارند و یا در آینده اضافه خواهند شد) ترکیب کرد. بدین ترتیب در صورت وجود ایرادی در یکی از دستگاه ها ، بدون ایجاد اشکال اساسی و قطع کامل سیستم سرمایشی ، می توان دستگاه را از مدار خارج نمود و مورد بازدید یا تعمیر قرار داد. تجهیزات جانبی دیگری که بر روی دستگاه نصب می شود تا ضریب اطمینان کارکرد آن را افزایش دهد عباتند از سیستم محافظ داخل کمپرسور ، محافظ افزایش شدت جریان ، محافظ فشار بالا و پایین ، محافظ ضد یخ زدگی و … که برخی از آنها به صورت استاندارد بر روی همه دستگاه ها و برخی نیز طبق نیاز نصب می شوند. همچنین مینی چیلرها دارای تانک (مخزن) و پمپ هستند.

مینی چیلر با ظرفیت واقعی خریداری کنید !

حتما موقع خرید دستگاه مد نظر خود با مشورت گرفتن از کارشناسان ، از خرید یک دستگاه با ظرفیت واقعی اطمینان حاصل کنید. متاسفانه در مواردی دیده می شود که برخی از فروشندگان برای کمتر نشان دادن قیمت دستگاه خود ، اقدام به کم کردن ظرفیت واقعی دستگاه می کنند تا مینی چیلری با ظرفیت پایین تر از 5 تن را با قیمتی پایین عرضه کنند تا نظر مشتری را برای خرید جلب کنند و این مشتری است که بعدها با مشکل کمبود ظرفیت سرمایشی مواجه خواهد شد. 

نکته اینکه این چیلرهای با ظرفیت پایین کاربرد فراوانی هم در صنعت تهویه مطبوع دارند و هم نقش بسزایی در خنک کاری دستگاه های صنعتی مثل دستگاه های تزریق پلاستیک ، خنک کاری دستگاه واترجت و غیره دارند.

شرکت ماخ طراح و تولید کننده انواع مینی چیلر و چیلر ، مطابق با نیازهای هر پروژه به طور خاص و در ظرفیت های مختلف است. برای کسب راهنمایی هایی بیشتر درباره طراحی و انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب ، استعلام قیمت های روز و صدور پیش فاکتور و … با مهندسان ما تماس بگیرید.

مهندس احمدی : 09127675117 – 09194427470

مهندس خورانی : 09191639363

مقایسه و مطالعه بیشتر ⇓⇓

آشنایی بیشتر با ساختار مینی چیلرها و طرز کار آنها در متن ⇐ مینی چیلر

جدول قیمت ها در صفحه ⇐ قیمت مینی چیلر

آشنایی بیشتر با مینی چیلرهای آپارتمانی در متن ⇐ مینی چیلر خانگی

آشنایی بیشتر با چیلرهای پیستونی در متن ⇐ چیلر پیستونی

به این متن چند ستاره میدین؟ (ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز رو داره. بدون نیاز به ثبت نام در سایت می تونید امتیاز بدید)
[کل: 1 میانگین: 5]
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 + 9 =

keyboard_arrow_up
مشاوره و استعلام قیمت